Jak rozkręcić własny biznes?

Założenie firmy to tak naprawdę początek. Pierwszy krok, który wcale nie musi być najtrudniejszy. Schody zaczynają się, gdy stajemy przed koniecznością rozwijania działalności i zdobywania nowych klientów.

Inwestycja w wizerunek firmy

Dzisiaj by założyć własną działalność, nie trzeba się ruszać z domu. Od niedawna funkcjonuje rozwiązanie pozwalające zarejestrować firmę, także spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością, przed internet.

Żeby firma przynosiła zyski, musi mieć klientów. Stajemy więc przed koniecznością ich zdobycia. Niektórzy w momencie uruchamiania biznesu mają już jakąś bazę kontrahentów. To osoby i firmy poznane w poprzedniej pracy. Tacy partnerzy po prostu przechodzą za nami do nowej firmy.

Jednak w pewnym momencie może się okazać, że posiadani klienci nie generują satysfakcjonujących obrotów. Wówczas stajemy przed koniecznością pozyskania nowych konsumentów. To samo tyczy się mikroprzedsiębiorców, którzy zaczynają od przysłowiowego zera, czyli nie mają namiarów na potencjalnych konsumentów.

Dobrym sposobem na wypromowanie firmy jest internet. Oferuje on wiele narzędzi pozwalających dotrzeć do świadomości wielu ludzi i nakłonić ich do współpracy z nami.

Do najpopularniejszych form e-reklamy należ banery oraz pozycjonowanie. Obecne możliwości technologiczne umożliwiają dotarcie z przekazem do odbiorców, którzy będą potencjalnie zainteresowani oferowanym przez nas asortymentem i usługami.

Dzięki internetowym narzędziom reklama będzie się wyświetlać internautom z określonego regionu czy miasta. To znacznie podniesie jej skuteczność. W telewizji czy radiu odbiorcami spotów są wszyscy telewidzowie i słuchacze, co w konsekwencji skutkuje niską skutecznością przekazu.

Coraz popularniejsza staje się usługa geolokalizacji. Polega ona na tym, że użytkownik internetu wpisuje w wyszukiwarce określone hasło, np. sklep obuwniczy czy warsztat samochodowy, a system wskazuje, gdzie w pobliżu miejsca pobytu internauty znajdują się punkty odpowiadające jego zapytaniu.

Ciekawa inicjatywa

Jeszcze innym pomysłem na rozkręcenie firmy jest certyfikat rzetelności firmy. To inicjatywa promująca zasady etyczne w biznesie. Jej celem jest podnoszenie wiarygodności przedsiębiorstw.

Odbywa się to w ten sposób, że podmiot chcący otrzymać takie wyróżnienie musi spełnić określone wymagania. Składa więc u organizatora wniosek. Dołącza do niego zaświadczenia wystawione przez odpowiednie instytucje: ZUS, urząd skarbowy, rejestr dłużników, dotychczasowych kontrahentów.

Jeśli weryfikacja przebiegnie prawidłowo, podmiot starający się otrzymuje od organizatora dokument – certyfikat rzetelności. Potwierdza on tym samym fakt przestrzegania przez posiadacza określonych norm i stwierdzający, że jest on wypłacalnym partnerem gospodarczym, z którym można robić interesy.