Płatne ankiety internetowe

Dlaczego ankiety są tak ważne dla firm, że skłonne są za nie płacić ankietowanym? Czy nie wystarcza sama informacja finansowa i ogólne zadowolenie/niezadowolenie konsumentów z danego produktu, które widać w wynikach sprzedaży?

 

Po pierwsze – rozeznanie

Wydaje się, że wynik finansowy to za mało, by planować coś długofalowego, np. wdrażanie nowego systemu operacyjnego, wyprodukowanie kosmetyku. Zanim firma przystąpi do tworzenia czegoś nowego, chce poznać oczekiwania potencjalnych klientów i ich opinie o testowanym produkcie. Takie informacje są istotną podstawą całego planu sprzedażowego.

Płatne ankiety internetowe to z jednej strony źródło wiedzy o potrzebach konsumentów, z drugiej sposób na zarobienie niewielkich pieniędzy przez samych badanych. Na forach internetowych aż roi się od dyskusji, gdzie, co, jaka firma płaci za ankiety, ile można zarobić, czy nie oszukują. Internauci wymieniają się między sobą doświadczeniami ze współpracy z konkretnymi firmami badawczymi. Bo trzeba tu zaznaczyć, że płatne ankiety online zleca dana firma agencji badawczej. To agencja zbiera potrzebne informacje, analizuje wyniki i przekazuje zebrane wnioski zleceniodawcy.

Ankiety nie są wysoko opłacalne

Bardzo często w ramach gratyfikacji respondenci otrzymują zamiast pieniędzy kupony rabatowe, drobne gadżety, próbki kosmetyków lub innych produktów. Wynagradzani respondenci są o wiele bardziej skłonni poświęcić pół godziny swojego czasu niż zupełnie za darmo. Ankiety są kierowane do wybranej grupy docelowej. Wstępne pytania kwalifikują lub nie do dalszego badania.